Kultni vremenski stroj iz Povratka u budućnost

Malo tko ne zna zaplet filma “Povratak u budućnost”. Ekscentrični Doc, odnosno doktor Emmet Brown, u svojoj je garaži sklepao nešto što naizgled djeluje kao uništen skupi automobil. Srednjoškolac Marty McFly nizom okolnosti otkriva na vrlo iznenađujući način – našavši se trideset godina unatrag u prošlosti – da je prerađeni De Lorean ustvari vremenski stroj. Kroz niz zapleta kojima će poremetiti svoju sadašnjost, uspješno se vraća iz 1955. natrag kući u 1985. godinu. U sljedeća dva nastavka odlazi u budućnost, nama sad već odavno završenu 2015. godinu, pa u prošlost, na Divlji zapad u 1885.

Glavni neživi (ali ključni) lik ove trilogije sportski je automobil od nehrđajućeg čelika s vratima koja se ne otvaraju bočno nego prema gore. Originalnog je naziva De Lorean DMC-12, proizvodio se samo dvije godine, 1981. i 1982., i to samo u devet tisuća primjeraka, a danas ih je oko šest i pol još u funkciji. Bio je jedini automobil izašao iz tvrtke De Lorean Motor Company u vlasništvu negdašnjeg inženjera General Motorsa Johna DeLoreana. Automobil je bio skup, ali ne i baš uspješan zbog određenih nedostataka u izvedbi. Sve dok 1985. nije u kinodvoranama svijeta postigao svjetsku popularnost koja ga prati i danas.

Vremenski stroj morao je biti mobilan i stoga je odluka pala na automobil. Razlog zašto je izbor pao na De Loreana je u tome što je u to vrijeme izgledao kao vanzemaljski brod zbog svojih “gullwing” vrata (galebova krila) inspiriranih Mercedesovim modelom 300 SL. Nije smio izgledati previše lijepo zbog realnijeg doživljaja filma, jer ipak ga je Doc složio ručno u svojoj garaži koristeći dijelove iz željezarije i trgovine elektromaterijala.

U snimanju filma “Povratak u budućnost” redatelja Roberta Zemeckisa korišteno je čak sedam različitih automobila. Pet pravih, jedan za interijere, jedan modificiran za off-road scene kombiniran s Volkswagenovom Bubom i još jedan izrađen za snimke eksterijera. Jedan od njih je izložen u kompleksu Universal Studiosa, a drugi je izložen u muzeju Petersen Automotive, također u Los Angelesu.