Automobil, ili u hrvatskom jeziku razgovorno “auto”, označava motorno vozilo s četiri kotača koje prvenstveno služi transportu putnika, kreće se po cestama i ima sjedala za vozača te još jednu do osam osoba. U opću su uporabu automobili ušli tijekom dvadesetog stoljeća, a danas je bez njih svijet teško i zamisliti.

Kako je uopće išla ta putanja razvitka automobila? Datum 3. srpnja 1886. smatramo godinom konstrukcije prvoga automobila, a na tome možemo zahvaliti njemačkom industrijalcu i inženjeru Karlu Friedrichu Benzu – začetniku automobilske industrije. Ovome je prethodilo nekoliko važnih povijesnih događaja. Inženjer Nicolas Cugnot je za francusku vojsku davne 1769. osmislio prvi automobil na paru za prijevoz topova, ali navedeni ”model” nije saživio zbog komplicirane primjene. Krajem istoga stoljeća parni stroj poboljšava James Watt. Godine 1808. François Isaac de Rivaz osmislio je prvi automobil koji je pokretao motor s unutarnjim izgaranjem, a Siegfried Marcus zaslužan je za prvi motor iz 1870. s benzinskim pogonom i električnim paljenjem. Petnaest godina kasnije, Benz izrađuje motor s unutarnjim izgaranjem, a Gottlieb Daimler u sredinu kola smješta petrolejski motor. Nedugo nakon toga Rudolf Diesel je izumio i dizelski motor.

Inače je devetnaesto stoljeće doba kada se intenzivno radilo na praktičnosti parnih prijevoznih sredstava, pa se tada uvode ručne kočnice, mjenjači i upravljači. Veliki zamah željezničkog prometa bio je razlogom nešto sporijeg razvoja automobila, što zbog pritisaka željezničara, što zbog drugih razloga poput zakonodavstva (u Velikoj Britaniji se ispred automobila moralo hodati i mahati crvenom zastavom), velike težine vozila, skupih cestarina i nepraktičnosti prilikom rukovanja.

Nakon Daimlerovih i Benzovih izuma kreće intenzivan razvitak automobila. Gorivo otada više ne zahtijeva glomazni spremnik, pa tako vozilo postaje manje, njime se sada lako upravlja, oblik mu je praktičan, cjenovno je pristupačnije, motori postaju jačima, a bolju izvedbu, kao i udobnost vozilima pružaju gumeni kotači. Masovnu proizvodnju automobila na pokretnoj traci uvodi Henry Ford 1913. godine, a jedan od prvih modela dostupnih široj populaciji bio je Model T iz 1908. njegove tvrtke Ford Motor Company.